Brazilian Jiu-Jitsu

  Mit kell tudnod amennyiben szeretnéd meglátogatni az edzéseket?

  • Első alkalmak során nem szükséges Gi-vel rendelkezned ahhoz, hogy betekintést nyerj és megízleld ezt a sportot. Addig tökéletesen megteszi egy rövid nadrág és póló, persze nem ajánlatos a kedvenc darabodban érkezni 😊Ha van otthon elfekvőben Karate vagy Judo Gi az is tökéletesen megteszi, amennyiben egyik sem áll rendelkezésedre, bátran keress meg ezügyben és tudok helyet javasolni, hogy hol érdemes beszerezned az első BJJ Gi-det.
  • Hogy kiknek ajánlom?
  • Kortól és nemtől függetlenül bárkinek.
  • Egyáltalán nem kell megijedni a küzdősport és azon belül a földharctól, mivel teljesen biztonságos kereteken belül történik minden. Nincs ütés vagy rúgás, így azt gondolom minimalizálva van a sérülés veszélye. Ami van helyette, az földre vitelek, pozicionálás és feladásra kényszerítés. Utóbbi ízületi feszítésekkel történik, ami szintén nem veszélyes mivel ezek anatómiai és a patológiai határok között mozognak, ami nyilvánvalóan minden személynek máshol lesz a fájdalom küszöb határa miatt. Viszont itt is bevan építve egy biztonságot elősegítő elem, ez pedig nem más, mint az úgy nevezett „kopogás” (vagyis dupla érintéssel jelezzük a feladást a másik számára, ez történhet az edzőpartnered testént, hogy érezze vagy a tatamin, számára jól hallhatóan) ezzel megelőzhetőek az ízületi húzódások, sérülések. Persze véletlenek mindig előfordulnak, ezért fogvédő és férfiaknak ágyékvédő erősen ajánlott.
  • Hogyan épül fel maga az edzés? 
  • Először is egy egész testes átmozgató bemelegítéssel kezdünk a fejtetőtől egészen a kislábujjig, hogy felkészítsük a testünk és ízületeinket az edzésre és nem utolsó sorban a sérülések elkerülése érdekében.
  • Utána pedig, jön egy kis elmélet. Átveszünk pár technikát, gyakorlatot majd párokba állunk és egymáson begyakoroljuk azokat.
  • Ezt követően jöhet a küzdelem, más néven a „gurulás”, ahol a korábban tanultakat élesben alkalmazzuk.
  • A gurulások végeztével, amikor már mindenki kellemesen elfáradt és kezd normalizálódni a pulzus, addig ezt kihasználva még lenyújtunk alaposan kimondottan a későbbi küzdelmeket elősegítő módon. 

Mi az, amit érdemes lehet, rólam tudni?

Kalán Norbert vagyok, gyermekként nagyon szerettem volna valamilyen tradicionális harcművészetet tanulni és a szüleim a kérésemre beírattak kung-fu-ra, majd később kyokushin karate-ra, viszont mindkét helyen azt javasolták, hogy hagyjam abba egészségi okok miatt, majd sajnálatomra igy is lett. Viszont fiatal felnőttként újra lángra lobbant bennem a vágy, hogy szeretnék valamilyen harcművészetet vagy küzdősportot tanulni, így mondhatni végig próbáltam az összes számomra tetszőt, viszont egyik sem hozta el a várt katarzist. A thai box volt számomra az, ahol egy jó ideig letudtam horgonyozni. Viszont azt éreztem, hogy ez még mindig nem teljesen az, amit én valóban szeretnék tanulni és csinálni. Majd egy kis kihagyás után találtam rá a Brazilian Jiu jitsu-ra. Amit 2015 januárjában kezdtem el és azóta is előszeretettel művelek. 2016-ban kaptam meg a kék övemet. Tavaly, 2020-ban, pedig a lila övemet. Nagyon sokat tanultam ez idő alatt és egy igazi közösségbe találtam magam, amiért nagyon hálás vagyok. Szeretnék több időt neki szentelni az életemből, ezért is döntöttem a tanítás mellett mert úgy gondolom, hogy tanitással lehet a legjobban tanulni és fejlődni. A jövőben szeretnék versenyeken indulni, amennyiben neked is lennének hasonló terveid szívesen segítek a felkészülésben. Nagyon sok mindent kell még megtanulnom, viszont addig is szeretném nektek átadni mindazt, amit én már tudni vélek a Jitsuról és annak szépségeiről.

Mi az, amit én szeretek a Brazilian Jiu Jitsuban?

A küzdelemnek van egy eleje és vége, viszont a köztes időben teljesen megszűnik a környező világ mégis azt érzem, hogy megérkeztem az „itt és most” -ba csak én vagyok a tatami és az edzőpartnerem. 

Ami közben történik az pedig nem más, mint egy kinetikus sakk játszma köztünk, amiben mi magunk vagyunk a sakkfigura és amit felsorakoztatunk az nem más, mint az erőnk, kitartásunk, állóképességünk, technikai felkészültségünk. Nincsenek jó vagy rossz lépések csak reakciók, amiket válaszreakciók követnek és szinte végtelen számú lehetőséget biztosit a küzdelem során ezért olyan szintű fokuszálásra van szükség, ami miatt megszűnik minden más az adott pillanatban. A jótékony hatásairól nem beszélve, érezni és tapasztalni, hétről-hétre edzésről-edzésre a saját magam és társam fejlődését, egymástól tanulni és eközben törekedni arra, hogy jobbak legyünk mint legutóbb voltunk.